четверг, 5 ноября 2009 г.

Матеріали для оцінки результативності фахової діяльності вчителів у міжатестаційний період

Матеріали для оцінки результативності фахової діяльності вчителів у міжатестаційний період
Галкін с.Г., зав.відділом атестації
Як один із показників результативності фахової діяльності вчителя, атестаційні комісії традиційно зараховують досягнення його учнів у олімпіадах різного рівня та конкурсах МАН. Така практика, безумовно, повинна бути продовжена. Але для забезпечення під час атестації комплексної оцінки діяльності педпрацівника перелік параметрів результативності може і повинен бути розширений. Так, необхідно враховувати не тільки рівень навчальних досягнень учнів, а й результати науково-методичної роботи вчителя, динаміку його професійного та особистісного зростання. Актуальною є також проблема розробки і впровадження єдиної системи обліку й зарахування цих результатів.
Отже, результативність фахової діяльності вчителя в міжатестаційний період визначається за такими напрямками:
1.Досягнення учнів і педагога.
2.Результативність науково-методичної роботи.
3.Рівень професіоналізму.
4.Моральні якості, соціально-психологічна готовність працівника.
5.Додаткові параметри.
Параметри вивчення й оцінювання результативності
фахової діяльності вчителя
в міжатестаційний період
1. Досягнення в міжатестаційний період
1.1 Навчальні досягнення учнів:
- результати моніторингових досліджень
- порівняльні результати зовнішнього незалежного оцінювання й Державної підсумкової атестації
1.2 Досягнення учнів у конкурсах, олімпіадах
- предметні олімпіади
- конкурси МАН
- учнівські конкурси (згідно з обласним реєстром)
- інші творчі конкурси, змагання
1.3 Особисті досягнення вчителя в професійних конкурсах
- Всеукраїнський конкурс «Учитель року»
- обласний конкурс «Кращий працівник року в галузі освіти»
- інші конкурси фахової майстерності (згідно з обласним реєстром)
2. Результативність науково-методичної роботи
2.1 Підготовлені методичні матеріали
- програми авторських курсів у системі безперервної освіти
- програми курсів варіативної складової навчального плану
- науково-методичні комплекси, дидактичні матеріали, медіатеки
- укладання підручників (у тому числі у складі авторського колективу)
- укладання методичних посібників (у тому числі у складі авторського колективу)
- наукові праці
- статті у виданнях ВАК
- статті у науково-методичних фахових виданнях
- виступи на науково-практичних конференціях
- інші власні методичні розробки
2.2 Участь у розповсюдженні прогресивного педагогічного досвіду
- експериментальний дослідницький майданчик, школа-лабораторія
- авторські курси в системі безперервної освіти
- педагогічна майстерня, майстер-клас, лабораторія творчого вчителя
- творча група
- школа молодого вчителя, тьюторство, наставництво
- семінари, круглі столи
- інші форми співпраці з методичними службами, педагогічним загалом
- участь у роботі журі фахових (творчих) конкурсів, рецензування та експертиза науково-методичних матеріалів
- реалізація соціально-педагогічних проектів, програм
- інші форми роботи
2.3 Апробація методичних розробок працівника
- апробація та розповсюдження досвіду працівника
3. Рівень професіоналізму
- результати тестування з фахової компетентності
- результати підвищення кваліфікації
- результати самоосвіти в міжатестаційний період
4. Моральні якості, соціально-психологічна готовність
- результати самооцінки соціально-психологічної готовності
- результати соціально-психологічного дослідження
5. Додаткова освіта
- проходження курсів спеціалізації з інших предметів
- наявність другої вищої педагогічної освіти
- навчання в аспірантурі,
- наявність наукового ступеню, вченого звання
- інші
Згідно із зазначеними параметрами адміністрація закладу освіти заповнює таблиці результативності фахової діяльності вчителя в міжатестаційний період.

1. Досягнення в міжатестаційний період
Найвагомішою підсистемою (підструктурою) школи є навчально-виховний процес, спрямований на забезпечення розвитку й становлення особистості учнів. Тому він потребує аналізу та оцінки. Йдеться про оцінку не тільки результатів навчання, але й навчально-пізнавальної діяльності учнів, педагогічної діяльності вчителів, їхньої інтегрованої взаємодії, що дає змогу виявити динаміку загальної навчальної компетентності, інтелектуального та психічного розвитку учнів. За цими показниками оцінюються й результати навчально-пізнавальної діяльності учнів, і результативність діяльності школи в цілому. При чому вони є найвагомішим критерієм оцінювання.

Визначення результатів фахової діяльності педагогічного працівника передбачає врахування, по-перше, рівня навченості учнів і, по-друге, результатів особистої участі педагога у фахових конкурсах різного рівня.
Названі матеріали у вигляді таблиць входять до атестаційної теки педагогічного працівника, яка надається для вивчення до експертної групи. Тека повинна містити також матеріали, які підтверджують надану інформацію.
Оцінювання результативності фахової діяльності працівника проводиться атестаційною комісією (експертною групою) з урахуванням коефіцієнтів вагомості та рівня прояву (високий, достатній, середній, базовий або шкільний, районний (міський), обласний, Всеукраїнський (міжнародний).
Підсумки оцінювання заносяться до атестаційної картки педагогічного працівника, яка надається до розгляду атестаційній комісії для урахування під час прийняття рішення щодо відповідності результатів діяльності працівника, який атестується, кваліфікаційній категорії та педагогічному званню.

Комментариев нет:

Отправить комментарий